Sushi enzo! - Reisverslag uit Sumatra, Indonesië van Mart en Aafke - WaarBenJij.nu Sushi enzo! - Reisverslag uit Sumatra, Indonesië van Mart en Aafke - WaarBenJij.nu

Sushi enzo!

Blijf op de hoogte en volg Mart en Aafke

06 Juni 2015 | Indonesië, Sumatra

Datum: 17 mei tot 6 juni 2015

Plaatsen: Australië: Airlie Beach, Mossman Gorge, Port Douglas, Daintree River, Cape Tribulation, Artheton, Cairns, Great Barrien Reef, Sydney, Bondi Beach. Maleisië: Kuala Lumpur. Sumatra: Medan, Lake Toba, Tuk Tuk.

Gemiddelde temperatuur: 29 graden, zon en af en toe bewolkt.

Na de prachtig witte stranden van Whitsunday, waren we zo bruin geworden, dat we besloten hebben om naar de Jungle te gaan ;-)

Australië is een veelzijdig land en heeft dus ook een Jungle. Mooi en totaal anders dan de rest van Australië. Heel vochtig, het deed ons denken aan tuincentrum Overvecht. Haha… Hier een paar mooie wandelingen gemaakt. Daarna zijn we op zoek gegaan naar krokodillen. In een bootje samen met een gids & een verrekijker krokodillen spotten. Nog best lastig, maar zeker niet onmogelijk! 4 krokodillen gezien die heel hard liggen te chillen op zandbanken en de oevers.

Daarna een ferry gepakt naar Cape Tribulation, midden in de jungle. Hier loopt de jungle over in de zee. Nadeel is dat je hier nergens kan zwemmen omdat er krokodillen kunnen zitten of dodelijke kwallen. Daar in de jungle hebben we in onze camper een nacht overnacht. Lekker vochtig en vol met dieren! Aafke durfde s ’nachts niet de camper uit om te plassen, dus heeft het lekker lang opgehouden;-). Om 6 uur kon ze het echt niet meer houden en zijn we samen naar het toilet gebouw gelopen. Bizar om de natuur dan te horen, veel gekrijs en mega grote vleermuizen!

In Artheton hebben we een rondje watervallen gedaan en daarna zijn we doorgereden naar Cairns wat ook onze eindbestemming was van Australië. Mart heeft daar een hele gave live a board gedaan. Dat is een 3 daagse tour op een boot op het Great Barrien Reef. In totaal 11 duiken en 2 nachtduiken gedaan, hele gave en bijzondere ervaring. Wat gezien: Haaien, schildpadden, aalen, sting rays, manta rays en gaaf om dit in de nacht te zien.
Aafke heeft een dag gesnorkeld en heeft vrienden gemaakt met 21 jarige en heeft met hun de stad onveilig gemaakt

In Sydney was een lichtfestival, Sydney Vivid. Super gave verlichting op heel veel gebouwen, fonteinenshow, alles! In Australië is Sushi heel goedkoop (2,50 per rol), favoriete lunch en diner was dan ook Sushi. Heerlijk!

In Sydney moet natuurlijk ook flink gestapt worden. Nou dat hebben we geweten!! Na een mooie avond, schrok Mart om 7.30u wakker. We hadden eigenlijk al in de taxi moeten zitten naar het vliegveld!!!! Gelukkig het vliegtuig wel gehaald, maar het scheelde niet veel of we hadden onze date met Tosca en Patrick gemist waar we al maanden mee bezig waren.
Gelukkig maar, want in Kuala Lumpur stonden Tosca en Patrick ons op te wachten in een 5 sterren hotel! Inclusief Hollands avondje met lekkere hapjes (een koffer vol lekkers) uit NL 

Een paar mooie dagen gehad, waarin we veel hebben gedaan, zoals een Escape Room/Break out room, waarin je wordt vastgeketend en moet proberen om door middel van diverse spelelementen jezelf te bevrijden. Uiteindelijk hadden we 2minuten over, spannend!

De laatste dag zijn we gaan waterskiën en wakeboarden. Mart had het nog nooit gedaan, maar ging natuurlijk als een speer  Aafke heeft het overgeslagen, omdat zij strontverkouden was van de airco…

Omdat vanaf 18 juni de Ramadan begint, hebben we besloten om eerst naar Sumatra te gaan. Hier is het minder toeristisch dan Maleisië en wij denken / hopen dus dat het in Maleisië beter te doen is dan in Sumatra tijdens de Ramadan. We hebben geen zin om mee te vasten en willen wel gewoon kunnen eten overdag. We gaan het ervaren…we kunnen altijd nog een vlucht pakken naar Thailand of Bali.

We zitten nu bij Lake Toba, op een eiland in het grootste meer van Zuidoost Azië. Heerlijk rustig en mooi. Gisteren lekker rondgereden op de scooter en vandaag helemaal niks! Living the good life ;)

PS: er staan meer foto’s geüpload, maar daarvoor moet je even doorklikken bij de foto’s.

• 06 Juni 2015 - 18:52

Benthe :

Lieve Mart en Aafke.
    Ik begin toch wel heel erg jaloers te worden. Haha
    Geniet ervan!!
    X

• 07 Juni 2015 - 01:01

Tessa:

Leuk! Wij zijn ook bij het toba meer geweest toen ik met mijn ouders en Eva daar was, heel chill daar! En dat duiken... Vet hoor Mart! X Tessa

• 07 Juni 2015 - 12:06

Arja:

Het is extra leuk om over Australië te lezen als je er zelf geweest bent! Evenals over het tobameer! Nog veel plezier ik ! Ik geniet mee uit de verte!
    Arja

• 07 Juni 2015 - 19:55

Willemijn, Jim En Harrie:

Wel geweldig die duikervaring Mart, en dan nog wel het Great Barrier Reef.
    Hele relaxte foto van jou en een baardmeneer in duikersoutfit. Iets voor Carnaval??? Jullie genieten er goed van en doen heel veel verschillende dingen. Blijf doorgaan zo met samen genieten!!

Liefs

• 13 Juni 2015 - 13:13

Jacky:

...bleeeehhhhh ja ik ben VET jaloers! Te gekke foto's en dat is nog maar een glimp van wat jullie daar mogen beleven...WAUW! Jullie stralen en zien er fantastisch uit babes! Ik mis nog wel een foto van de hemdjes ;-) Stay safe! Xx