Jungle, duiken én strand! - Reisverslag uit Malakka, Maleisië van Mart en Aafke - WaarBenJij.nu Jungle, duiken én strand! - Reisverslag uit Malakka, Maleisië van Mart en Aafke - WaarBenJij.nu

Jungle, duiken én strand!

Blijf op de hoogte en volg Mart en Aafke

09 Juli 2015 | Maleisië, Malakka

Datum: 7 juni tot 9 juli 2015

Plaatsen: Sumartra: Beristagi, Ketambe, Takengon, Banda Aceh, Pulau Weh. Maleisië: Langkawi, Penang (George Town), Cameron Highlands, Perhentians, Taman Negara, Tioman en Melaka

Gemiddelde temperatuur: 34 graden, zon, zon, soms een tropische bui en weer zon!!

Het bleek een goede beslissing te zijn om eerst naar Sumatra te gaan en tijdens de Ramadan in Maleisië te zien. Geen centje pijn mensen! Overal kunnen eten én drinken, no problemo :)

Vanuit Lake Toba zijn we samen met een anders stel verder gaan reizen tot aan de Jungle van Ketambe. Wat was de Jungle een ervaring zeg! Een dichte jungle met veel klimmen en dalen, geen paden, echt in het wild. Het ultieme doel van de jungletrekking was voor ons om Oerang Oetans te zien…Nou die hebben we gezien, 6 in het wild! Super gaaf om dat te mogen mee maken. Bij de eerste keer dat we een Oerang Oetan zagen, hoorde we ineens een beest door het struikgewas naar ons toe rennen! Voor we het wisten sprong er een hert tegen Mart aan en lagen we alle drie (Aafke, Mart en de gids) op de grond!! De gids ging helemaal uit zijn dak, want had dit in 15 jaar gids zijn nog nooit meegemaakt. Was dat ff mazzel ;-)

Sumatra is een prachtig land, jammer alleen dat er overal rotzooi/afval ligt. Het is veel primitiever dan de rest van Indonesië. De tijd heeft er voor sommige mensen ook stilgestaan. Er zijn daar echt mensen die nog nooit een digitale camera hebben vastgehouden en die denken dat onze GoPro en vishengel is… haha...

Banda Aceh. Wie kan zich nog de beelden van de Tsunami herinneren? Deze stad werd grof geraakt waarbij er 200.000 doden zijn gevallen. Onze riksja chauffeur had 20 familieleden verloren…met hem een toertje langs de overblijfselen gemaakt. Bizar om te zien dat verschillende boten nog steeds op huizen staan en dat er een vrachtschip 5km het land in geslingerd.

Het eiland Palau Weh is er met name voor het duiken en het snorkelen. Niet normaal zo mooi, hier 4 nachten geweest! Mart heeft hier zijn 30ste duik gedaan :-) en Aafke heeft lekker gesnorkeld. Verder natuurlijk iedere avond verse vis van de BBQ. Behalve de laatste dag, want vanaf toen ging alles dicht vanwege de Ramadan.

In Maleisië hebben we lekker veel eilanden (Langkawi, Penang, Perhentians en Tioman) bezocht. Stel je een bounty eiland voor met witte stranden, kampvuurtje s ’avonds, vis van de BBQ, muziekje, flesjes rum en een goed gezelschap. Je kunt je voorstellen dat wij ons niet verveeld hebben. Integendeel zelfs, een echte vakantie!

Met een clubje Hollanders die we op de Perhentians hadden ontmoet, zijn we verder gereisd tot en met Taman Negara, de oudste Jungle ter wereld. Hier hebben we nog een Jungletrekking gedaan van 2 dagen en 1 nacht. Deze nacht hebben we doorgebracht in een grot, inclusief vleermuizen en buidelrat. Mart vond dit erg gaaf en Aafke ietsje minder ;-)

Nu in Melaka, een koloniale stad met veel geschiedenis. Van Hollandse molens tot grachtenpanden.

Zaterdag vertrekken we naar Sri Lanka, onze laatste bestemming van deze reis, waar we 4 weken mogen vertoeven. Nog maar 4 weken mensen, wat vliegt de tijd…

PS: er staan meer foto’s geüpload, maar daarvoor moet je even doorklikken bij de foto’s.

• 09 Juli 2015 - 13:58

Carmen:

Whooq wat dacht je met dat hert Mart? Even dat je opgegeten zou worden denk ik?
    Niet normaal zo heerlijk voor jullie dit! Nog maar vier weken gelukkig hoor begint nu wel erg lang te duren!!! ;)

• 09 Juli 2015 - 13:59

Hetty:

Mooie foto's! Zowel van de dieren, de aparte planten en jullie natuurlijk.
    Geniet van het laatste deel van jullie reis in Sri Lanka.
    Liefs Ron en Hetty

• 09 Juli 2015 - 14:30

Walter:

Klinkt allemaal weer helemaal fantastisch!! Jullie zijn lekker aan het genieten. Nog maar een paar dagen en dan gaan we elkaar zien in Sri-Lanka. Ben echt super benieuwd naar al jullie verhalen.

Tot over een paar dagen!!

XX

• 09 Juli 2015 - 14:57

Lijda Blok:

Lijkt me best eng al die apen zo dichtbij. Of niet Aafke?? Mooi het verslag maar ook de foto's. Nog even onwijs genieten van het prachtige Shri Lanka. Fijne tijd met Benthe en Walter. Liefs van Peter en mij

• 09 Juli 2015 - 15:13

Benthe :

Klinkt weer goed!!!
    Zie jullie in Sri Lanka :)
    X

• 10 Juli 2015 - 08:29

Tosca:

Wow, geweldige belevenissen weer!
    Tijd voor het laatste deel alweer. Op naar Sri Lanka.
    Heel veel plezier.
    En tot over een maandje! X

• 13 Juli 2015 - 15:47

Esther:

Wat een super leuke en mooie foto's.
    Jullie zien er samen in ieder geval heel gelukkig uit.
    Geniet nog van deze prachtige weken.

Heel veel liefs Esther