Blauw, blauw, ik houd van jou! - Reisverslag uit New Zealand, Nieuw Zeeland van Mart en Aafke - WaarBenJij.nu Blauw, blauw, ik houd van jou! - Reisverslag uit New Zealand, Nieuw Zeeland van Mart en Aafke - WaarBenJij.nu

Blauw, blauw, ik houd van jou!

Blijf op de hoogte en volg Mart en Aafke

03 April 2015 | Nieuw Zeeland, New Zealand

Datum: 14 maart tot 3 april 2015

Plaatsen: Zuidereiland: Wharakiki Beach, Takaka, Punakiki, Hokitika Gorge River, Jozef Glacier, Anchilles Beach, Matheson Lake, Jackson Bay, Haast, Wanaka, Queenstown, Moke Lake, Milford Sound, Manapouri, Monkey Island, Invercargill, Bluff, Waipapa point, Porpoise Bay, Curio Bay, Dunedin, Sandyfly Beach, Tunnel Beach, Oamarau, Kaikoura, Akaroa, Christchurch.

Gemiddelde temperatuur: 20 graden.

Voor degene die graag Carnaval vieren in Oeteldonk, komt de titel van dit reisverslag natuurlijk bekend voor :-) De afgelopen weken stonden bij ons niet in het teken van Carnaval - zoals de dagen voor ons vertrek - maar wel van Blauw. Wat hebben wij veel mooie blauwe kleuren gezien zeg! Azuur blauwe rivieren, beekjes en baaien, blauwe meren en helder blauwe zeeën.

Naast blauw hebben we ook heel veel wildlife gezien. Zoals diverse zeeleeuwen, zeehonden, pinguïns, verschillende soorten dolfijnen en een walvis van 20 meter lang! Veel van deze dieren kiezen de mooiste spots uit om te chillen. Bij de zeehonden en zeeleeuwen kun je heel dichtbij komen, vaak ligt moeders te chillen en spelen de kleintjes in het rond. De pinguïns zijn wat lastiger te vinden. We hebben er met veel geluk welgeteld 2 mogen spotten op een afstand van 50 tot 100 meter. Super grappig om die baasjes te zien lopen als ze uit het water lopen. Dat is pas swag… Voor de afwisseling hebben we per helikopter een dolfijnengroep (+/- 500 stuks), haai (3mtr), zeeleeuw én een walvis (20mtr) mogen bewonderen. Wat was dat gaaf zeg!!

Wij slapen op veel verschillende plekken, van betaalde campings met alle voorzieningen tot gratis campings op de mooiste plekken. Je maakt hier van alles mee, incl drankspelletjes ;-)

Veel met ons campertje waanzinnig mooie routes gereden, inmiddels 7.500km, het ene moment bochtige weggetjes in de bergen, het volgende moment langs azuur blauwe stranden en daarna weer door de stad.

We merken wel dat het wat kouder wordt in Nieuw Zeeland, met name bij Milford Sound. We hebben zelfs ons thermo ondergoed s ’nachts aangehad. Milford Sound is een prachtig fjorden gebied, met diverse watervallen vanuit de bergen. Ook hier zagen we weer heel veel zeeleeuwen en zeehonden.

We zijn nu Christchurch. Dit is de op een na grootste stad van Nieuw-Zeeland en heeft in 2010 een zware aardbeving doorstaan. Het epicentrum van de aardbeving lag precies in het centrum van de stad. Ongelooflijk hoeveel schade er nog steeds is. Het lijkt wel een oorlogsgebied, met veel ingestorte gebouwen en heel veel in aanbouw/restauratie. Naast het puin hebben ze veel kunstprojecten en Street Art om de boel een beetje op te vrolijken. Heel bizar en bijzonder.
Morgen vertrekken we naar Australië. We hoeven jullie vast niet te melden dat we daar onwijs veel zin in hebben :-)

PS: er staan meer foto’s geüpload, maar daarvoor moet onderaan dit reisverslag bij de foto's klikken op: "Ga naar het overzicht".

• 03 April 2015 - 07:10

Stars:

Ziet er super uit allemaal!! Enjoy

• 03 April 2015 - 07:38

Arja:

Leuk om het allemaal te kezen en veel plezier in Australië! Ik ben er geweest en het is er geweldig!

• 03 April 2015 - 08:18

Bennie:

Gave foto's, leuk verhaal! Geniet ervan maar dat lukt wel zo te zien:)

• 03 April 2015 - 08:28

Tita:

Geweldige foto's. Vooral die met die picknickende mannen :) Wat hebben jullie het goed, en dan hebben jullie Australië nog voor de boeg (zucht).... Wij gaan straks Paaspoppen. Ook niet verkeerd!!

• 03 April 2015 - 08:29

Hetty En Ron:

Fantastisch. Wat een trip. Geniet in Australië net zo! Liefs van ons.

• 03 April 2015 - 09:30

Angelique :

Wat bijzonder allemaal. Geniet saampjes leuk stel. X

• 03 April 2015 - 09:31

Benthe:

Lijkt mij heel indrukwekkend om al die dieren te zijn. Gaaf hoor!!
    Veel plezier in Australië :)
    X

• 03 April 2015 - 09:40

Joost:

Woow, ik ben jaloers! Ik wil ooooook!

• 03 April 2015 - 11:36

Berry:

Super mooie natuur!, dik voor elkaar daar luitjes, ik zou er een jaar van maken!!!

• 03 April 2015 - 11:46

Lia:

Ha, wat ziet het er allemaal wonderschoon uit. Jullie doen echt veel indrukken op. Ik ga ook maar sparen voor zo'n mooie trip. Geniet en veel plezier in Australie. Liefs Lia

• 03 April 2015 - 20:06

Harrie:

Die hordes zeehonden moet je toch al op een flinke afstand kunnen ruiken? Tenminste, dat kan ik mij van de westkust van Amerika nog herinneren...... Een walvis van 20 meter lang, fantastisch lijkt me dat! Ik vond gisteren de kikkerkdril in de vijver bij onze buren al leuk........... maar wat jullie allemaal zien!!
    Wat een giga gave trip maken jullie!

• 03 April 2015 - 20:50

Rob:

Mooie foto's, gaaf verhaal! Blauw van de kou past ook nog wel in de beeldspraak en bij het thermo-ondergoed.

• 04 April 2015 - 11:56

Jacky:

Zo mooi!! Zucht, krijg heimwee... ;-) Te gek zo'n trip in de heli! En nu de Aussies ontmoeten :-) Have fun!! X

• 06 April 2015 - 08:49

Theo & Sonja:

Hoi Mart & Aafke, wij zijn ondertss terug in België. Zo te zien hebben jullie nog mooie foto's kunnen maken aan Lake Matheson ;-) Jullie volgende deel van jullie reis is al begonnen, lezen we... Geniet er maar lekker van, want ook onze 6 weken zijn enorm snel voorbij gevlogen ! Hoe dan ook Nieuw-Zeeland was een immens mooi land en het was leuk om jullie te ontmoeten ;-)

• 06 April 2015 - 16:13

Femke :

Veel blauw dus. Maar zijn jullie al blauw geweest

• 06 April 2015 - 18:41

Roos:

Wow! Wat een mooie foto's van al dat blauw! En super vet die zeeleeuw en pinguïn! Nieuw Zeeland komt direct ook op mijn lijstje:)
    Wij zijn weer aardig gewend in Nederland, en als ik zo de foto's zie heb ik direct weer zin om weer te gaan.
    Heel veel plezier in Australië. x