De Efteling in het echt! - Reisverslag uit New Zealand, Nieuw Zeeland van Mart en Aafke - WaarBenJij.nu De Efteling in het echt! - Reisverslag uit New Zealand, Nieuw Zeeland van Mart en Aafke - WaarBenJij.nu

De Efteling in het echt!

Blijf op de hoogte en volg Mart en Aafke

13 Maart 2015 | Nieuw Zeeland, New Zealand

Datum: 28 februari tot 13 maart 2015
Plaatsen: Noordereiland: Coromandel (Hahei, Cathedral Clove) Whangamata, Tauranga, Rotorua, Otorohanga, Waitomo, Napier, Wellington.
Zuidereiland: Aussie Bay, Marahau, Collingwood.
Gemiddelde temperatuur: 25 graden.

Hey hallo, hier zijn we weer! Super lekker weer gehad, sinds ons laatste verslag. Dus Aafke en Mart zijn weer helemaal bijgekleurd! 
De afgelopen tijd hebben we ons prima vermaakt op de mooiste stranden in Nieuw-Zeeland. De ene nog mooier dan de ander, en ja, wij willen jullie natuurlijk ook even jaloers maken, dus zie de foto’s hier onder. We zijn er beiden over eens dat Nieuw-Zeeland het mooiste land is qua natuur. Heerlijk kunnen badderen in hot water springs en verschillende wonderen van de natuur mogen aanschouwen. Zoals watervallen enz, maar bovenal: glowworms! Super gave tocht door een grot en vervolgens in een klein rubber bootje om glowworms te aanschouwen. Echt een gave belevenis om in het pikkedonker een plafond van duizenden kleine lichtjes boven je te zien. De Efteling in het echt!
In de tussentijd hebben we (baby) dolfijnen en zeeleeuwen van dichtbij mogen bewonderen. Zowel vanaf een boot als vanuit een kayak. Erg indrukwekkend! Vooral de zeeleeuwen, waarbij Mart bijna werd aangevallen…;-) helaas zijn hier geen foto’s van…
We waren van plan om een hele bekende en mooiste wandeling van Nieuw-Zeeland te maken, echter het was kut weer toen wij daar aankwamen. 10 graden en regen. Wegwezen hier! Op internet gekeken waar het mooi weer was en daar heen gereden. Top beslissing, zo kwamen we uit in Napier, het oosten van NZ. In Napier stonden we op een free camping zone aan het strand, met nog vele anderen die seizoensarbeid deden op de wijngaarden.

Het eerste ziekenhuisbezoek zit erop. Mart kreeg een splinter in zijn ook en kon hem er niet meer uithalen, na een oogdouche die niet het gewenste effect had, doorgegaan naar het Ziekenhuis. Daar super goed behandeld om de splinter er uit te halen. Mart ziet Aafke gelukkig weer helemaal goed!
Vanuit Wellington, de hoofdstad van NZ, de boot gepakt naar het Zuidereiland. Super mooie tocht. Gisteren een Kayak tocht gemaakt in Abel Tasman, een fantastisch mooi en adembenemend natuurpark. Echt super gaaf! Vervolgens heel het stuk weer terug gelopen wat we gekayakt hebben. Een tocht van 3,5 uur in 2,5 uur gelopen, speedygonzales door de bergen!
Vandaag een ander gedeelte van het Abel Tasman Park ontdekt. Een mooie wandeling naar een waterval gemaakt en Aafke heeft haar hoogtevrees overwonnen door over een eenpersoons hangbrug te lopen op 10 meter hoogte…;-)

• 13 Maart 2015 - 10:10

Jeff V:

Pfff... waarom laat ik me nou ook al weer telkens verleiden om dit soort jaloersmakende reisverhalen te lezen?! Zonder dollen, het lijkt me te gek daar :-) Geniet ervan!
    PS Gelukkig hebben wij binnenkort Paaspop :p

• 13 Maart 2015 - 10:46

Richard Koopman:

Lekker! Waarschijnlijk zit je er niet op te wachten om een uiteenzetting te krijgen van de campagnes voor de Provinciale verkiezingen. Of dat de Groningers massaal een leuk dansje en liedje hebben gezongen tegen de gaswinning...

• 13 Maart 2015 - 11:03

Eelco :

Wowie vet hoor. Have fun!!

• 13 Maart 2015 - 11:44

Olga:

AHHHHHHHH VETTTTE FOTOSSSSSS.
    Krijg weer helemaal heimwee als ik dit zie naar Australie (al hoor ik wel vaak dat Nieuw Zeeland mooier is). Geniet ze. xxxx

• 13 Maart 2015 - 12:06

Kim :

Aafieeeeee! zo herkenbaar allemaal en jaloers maken??!?!?! Goed gelukt! Geniet, geniet en geniet!! X

• 13 Maart 2015 - 13:32

Tos:

Wat een geweldige dingen hebben jullie weer gedaan! Vind het zo gaaf dat jullie dit doen!
    Blijf ons maar lekker jaloers maken met verhalen en foto's. Ik geniet graag een beetje met jullie mee! X

• 13 Maart 2015 - 14:11

Hetty:

Wat een mooie natuur. Jullie zien er inderdaad al lekker bruin uit.
    Veel plezier.XXX

• 13 Maart 2015 - 18:39

Fem:

Wat een mooie foto's! En nu weet ik dat het er op de foto's lang niet zo mooi uitziet als in het echt. Dus ben bij deze officeel jaloers

• 13 Maart 2015 - 20:26

Harrie:

Hoi kanjers,

Echt fantastisch zoals het er daar uitziet. Leuk hoor dat jullie dit zo enthousiast beleven. Baby dolfijnen, lijkt me zo vertederend. Splinter in het oog??? Wat heb je gedaan jochie?? Geen gekke dingen doen als papsie en mamsie er niet bij zijn hoor!!!!!!
    Blijf vooral zo genieten!!!

• 13 Maart 2015 - 21:57

Arja:

Leuk om jullie belevenissen te lezen en natuurlijk ben ik een beetje jaloers! Australië ken ik wel en Nieuw Zeeland lijkt mij ook prachtig!

• 13 Maart 2015 - 22:39

Bibi:

wat heerlijk om jullie zo te zien lieverds!
    Geweldige foto's! Dikke kus

• 13 Maart 2015 - 23:02

Paps:

Lieve Kids,

Mooie plaatjes en leuke verhalen. Ziet er allemaal prima uit. Inderdaad het overwegen waard om daar een keer rond te banjeren.
    Heel veel plezier.

Kus en knuffel,

P&M

• 14 Maart 2015 - 14:17

Esther:

HEEEE,

Super leuk om te lezen. Zo te horen genieten jullie er goed van. Wat een ontzettende mooie avonturen. Heel veel liefs

• 14 Maart 2015 - 16:30

Tamar:

hi Mart en Aafke,

Wat een supergave reis! Het ziet er supermooi uit.
    En zo te lezen vermaken jullie je ook wel (en zo'n ziekenhuisbezoekje mag de pret niet drukken :-)).

Ik blijf jullie volgen, want ben heel benieuwd naar al het moois dat nog komen gaat.
    Geniet ervan!

Liefs,
    Tamar

• 14 Maart 2015 - 23:08

Lia:

Ha,

Weer een mooi reisverslag . Even pech met de splinter maar gelukkig is alles weer oke. Verder genieten maar weer.

Liefs LIa

• 22 Maart 2015 - 19:21

Lita:

Wauw, wauw, wauw!! Wat een foto's! Take care en kusjes van ons!

• 22 Maart 2015 - 21:11

Rob VK:

Mooie verhalen hoor! En Mart loopt nu dus permanent te knipogen? Ohja, hier maken we ook van alles mee overigens...gister scheen de zon en vanmorgen heeft de buurman gras gemaaid. Zijn jullie al jaloers? :-P

Gaaf hoor, lekker van genieten daar! x